159 - Negativt

Jahapp. Fick en liten chock när jag hämtade posten nyss. Brev från Gamleby folkhögskola. REDAN NU? Förra året fick jag svar i slutet av maj. Då tänkte jag såklart att det kunde vara positivt, att man skulle få komma på intervju trots allt.

"Tyvärr måste vi meddela att du inte är kallad på intervju. Det var 206 sökande på 21 platser"

Och sen samma meddelande som förra året, om att man ska se det hela som en chans att arbeta ännu mer målmedvetet med sitt fotande och söka igen nästa år.. Vet inte alltså.

Tror jag ska börja se mig om efter andra alternativ. Det är ju helt galet mycket folk att armbåga emot. Är det så viktigt att gå en fotoskola? Man känner ju sig helt rutten och misslyckad att få nej på nej, men när man ser på sig själv inser man att man lyckats rätt bra ändå, som får möjlighet att jobba som fotograf på heltid ändå... Men ändå blir man så besviken på sig själv för att man inte tog sig vidare till nästa steg. Nej, världen står nog kvar ändå och man får börja tänka i nya banor istället för att haka upp sig på en eller två skolor bara. Det kan knappast vara så att din karriär bygger på om du gått en folkis i Gamleby eller inte.




bitter.
Kommentarer
Postat av: Amanda med bilder

Hjälp. Jag har tänkt söka fotoskola också men det känns ganska så chanslöst. Tack och lov kan man utvecklas på egen hand också :) Men lycka till och vill du verkligen så går det nog till slut :)

Postat av: Lollo

... och så finns det ju fler skolor i hela världen än den i Gamleby ^^

2009-04-29 @ 22:05:24
URL: http://basklas.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker då inte du behöver gå på någon skola, starta eget vettja, du är ju grym ! ;O

2009-05-08 @ 22:19:52
URL: http://metrobloggen.se/starofusa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback