163 - Valborg

Jag hade i princip glömt bort att det var Valborgsmässoafton idag. Det blir på nåt sätt så när man inte har de där ständiga sångerna omkring sig längre.. Glad såsom fågeln och Vintern rasat. Och så givetvis den där körprovslåten.. va sjutton heter den?! Strömkarlen ilar sorgerna vilar... Klappa mitt hjärta klaga och hör... Aja det kommer nog till mig sen.

Jag och Jocke tog en sväng i Folkparken med kameran hursom, för att ändå få nån liten känsla av den där tiden när man sjöng in våren.. Det var några galningar som såklart försökte sig på att kasta sig in i elden, och jag lyckades fota en, om något, suddig bild på försöket.



Det är väl något mäktigt men samtidigt så skrämmande med eld! Längre ner på gatan stod brandbilar utanför bostadshus.. Det fick det att krypa längs ryggraden på mig. Jag har fan fobi för eldsvådor!



Canons fasta 50/1,8 mm objektiv är fantastiskt på natten! Det ser ut som att Jocke står vid kyrkan mitt på dagen! Men skarpt - inte ett dugg!

Nu åker jag på fototräff i Mariannelund! Kommer hem lagom till musikalen Ludwig på lördag med alla gamla klassisar och esteter! Toppen!
Kommentarer
Postat av: elsapelsa

vårvindar friska?

2009-05-01 @ 19:04:40
Postat av: Johanna

Hur man man glömma en så viktig dag som Valborg?! :P Det e mysigt med bål, men tyvärr blev det inget här nere, för det va eldningsförbud :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback