213 - Incheckning

Imorgon ska jag gå förbi en studio i centrala Stockholm som jag funderar på att hyra in mig i för egna fotojobb i höst. Ska bli spännande, tror den är perfekt för mig! Den ligger vid Rådmansgatan, så det är ju verkligen centralt..

Jag har ju tillgång till studio där jag arbetar men det blir så problematiskt när man får egna jobbförfrågningar som kan konkurera med chefens, så för de plåtningar jag gör TFP eller för skojs skull kommer jag inte hyra in mig (om det inte känns värt det) men däremot betaljobb kommer troligtvis att få ske där. Om det verkar schysst såklart :) Ska bli spännande att se imorn!

Idag
har jag spanat in mitt nya jobb för hösten. Min uppdragsgivare har stängt igen studion i Norrköping och bett mig börja i Stockholm istället två dagar i veckan till hösten. Det är iof inget nytt jobb på det sättet, jag är ju inne i rutinerna, men det kommer bli grymt mycket mer hektiskt när jag väl jobbar. Inte en enda lucka! Jag fick se listan för en vanlig tisdag och det var helt galet! Hur är det då på helgerna? Glad att det bara blir måndag-tisdag jag är fast fotograf där. Stämningen och lokalen var verkligen annorlunda från i Norrköping. Fräschare, proffsigare och mycket mer folk som rörde sig. Stället levde! Wow! Det ska bli skitkul att börja i Stockholm istället faktiskt. Förhoppningsvis.

Som man då kan räkna ut, kommer jag alltså att bli 08:a på fulltid i höst! Det slog mig här om dagen.
Vi letar för fullt efter större lägenhet nu, kommer bli segt på 18 kvm i längden..

Att flytta hemifrån på riktigt kommer bli spännande, men det känns inte som att man gör det på riktigt ändå! jag har ju smygflyttat hela året, men nu blir det naturligt. Jobben finns här i storstaden, Norrköping är ingen plats för fotojobb på det sätt jag vill. Kanske i framtiden?

Kommentarer
Postat av: Pearl

åh har du varit i paris? vad vackert det måste vara? :> och stockholm är inget man tackar nej till.



jag var också på pl förra året och jobbade för lunarstorm. haha :> jag pluggade på folkhögskola i småland, mer praktik än man får på högskola. helnöjd. men glider mer o mer åt foto. :>

Postat av: Pearl

åh jag vill också till paris. människorna verkar helsköna. träffade en snubbe från paris på siesta, han var så trevlig.



jag bloggade, fotograferade och söp mig kalas på artisternas fester, haha. nej men, det blev lite av varje. det var meningen att jag skulle få fotopass, göra intervjuer m.m. men sedan jag fick jobbet av deras fd. redaktör (som nu jobbar på mtv) så har tiderna förändrats på lunar och de hade väl varken tid eller lust att fixa sånt. :/ lite synd.



vilka var bäst tyckte du på p&l? :>

2009-06-02 @ 23:28:11
URL: http://pearlsareforever.blogg.se/
Postat av: Pearl

då får jag testa på den sidan. tack för tipset :>



men inflames är bra. de träffade jag på mitt första uppdrag som mingelreporter på rockbjörnen för tre (?) år sen. jag gillade the hives, håkan, sugarplum fairy och mano chao. vad jag minns. hehe :D

2009-06-02 @ 23:42:48
URL: http://pearlsareforever.blogg.se/
Postat av: Daniella

Hej vännen! Grattis! Kul att du får jobba här i stockholm. Det måste vara jobbigt att pendla i veckorna. Kram på dig!

2009-06-03 @ 09:12:55
URL: http://daniellal.blogg.se/
Postat av: Tim, fotoblogg

gillar parisbilden :]

2009-06-06 @ 19:20:09
URL: http://blog.andreaheim.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback