228 - FF på Gärdet

Yes! Nu är jag rätt nöjd med att vara i Stockholm ändå. Var inte alls lockande att sätta sig på tåget imorse, när det ska bli värmebölja och allt. Jobba hela veckan! Men nu såhär på kvällen var det faktiskt riktigt gött! Sitter och lyssnar på In flames med Spotify på högsta volym utan några hörlurar för att andra blir störda, tuggar gröna äpplen och njuter av att göra vad som faller mig in. själv.

Har haft min första dag i studion i Stockholm idag, sen de stängde igen i Norrköping och jag blev flyttad upp hit. Har gått relativt bra, är inte i toppform än, var ju ändå 3 veckor sen jag jobbade, men det kommer nog snart. Lite mer ruljans på kunder där än i Nörrping iallafall! Kul!

Efter jobbet mötte jag upp Karin vid åhlens för att rädda hennes kväll som hon så fint uttryckte det. Vi promenerade ner till Kungsträdgården och köpte med oss Max-mat, eller jag gjorde. Karin köpte en hamburgare med blad :D (Gi-metoder är inget för mig) Sen gick vi och satte oss i solen på en trapp och planerade fotosession och tittade i make-up store magasin när plötsligt en afrikansk man kommer fram till oss. Han frågar på engelska om han får ställa oss en fråga.

- You have very different looks. But you! (Pekar på Karin) You have gorgeous style.. (Jag väntar på att han ska säga: But YOU on the other hand look awful, vilket aldrig kom)
- Where have you been? Your skin is perfect!
- In greece
- You´re from Greece?
- No I´ve ben in Greece
- Ahh
- She has been in turkey (Pekar på mig)
- Aha, but the sun is stronger there then in Greece.
- .. eh. ( men snubben säger inget om min bränna. haha) Han var verkligen helt såld på Karins ben!


Det slutar med att snubben återkommer två ggr till oss och försöker verkligen bjuda ut Karin på "performance" på lördag, han snackade om att ibland händer det här i livet, att okända människor möts på stan, det kanske är ödet? Svenskar snackar bara med okända män på fyllan, så han visste varför hon var skeptisk.
Karin får hans nummer "just in case" och sen går vi till Waynes för att planera vidare...

På torsdag händer det grejer!



Jag fick tuppkam en liten stund. Då vet jag hur det känns också.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, kul att det händer lite udda saker iblamd, så man har nått roligt att skratta åt senare! :)

Tuppkam brukade jag göra när jag hade kort hår & ville va lite crazy :P



Ha en fin dag & hoppas att solen skiner på dig!

Postat av: Karin

Shit du fångade verkligen hela historien precis!=P Jag ska inte ringa dock!=P

2009-06-24 @ 14:15:23
URL: http://estetiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback