230 - Reflections

Har haft en relativt tuff dag, andra dagen på jobbet. Var ensam fotograf idag, men eftersom det var så himla fint väder dök få kunder upp. Det var ett tiotal under 8 timmar iallafall. Inledde dagen med en helvild 2-åring, senare en helvild vovve som hoppade omkring på två ben av ren iver (försök fånga den! inte lätt) och en hel hög andra sköna karaktärer.

Har inte gjort ett skit nu på kvällen. Innan jobbet gick jag en sjukt snabb shoppingrunda på Åhlens för att börja sätta sprätt på mitt presentkort jag vann i fototävlingen. Det är inte klokt hur fort 1000:- kan försvinna. Nu har jag ca 600:- kvar. Jag gick loss på massa pocketböcker och lite smink. Sommaren är min bästa läsmånad. Jag slukar bok efter bok.

Det är precis det jag gjort hela kvällen. Läst. På balkongen i kvällssol, framför tvn i sängen och på tunnelbanan givetvis. Köpte "Linas kvällsbok 1 & 2" i söndags. Nu är den utläst. Sen hittade jag en bok jag aldrig läst av John Ajvide Lindqvist (min favoritförfattare) "Människohamn" hette den. Till sist köpte jag även "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus. Hade ju "Snabba cash" som ljudbok hela turkietresan och är helt såld på hans språk och berättelser. Så pass såld att jag drömmer mardrömmar fortfarande, typ att jag blir jagad av män med pistol. folk som tränger sig in i min lägenhet, men att mamma och pappa ändå "ska ha några gram" av männen som jagar mig.. Inte klokt!

Igår när jag och Karin stod på Max för att köpa hennes GI-burgare med blad sa jag att hennes burgare såg ut som ett enda stort Kålhuvud.. Båda vi förknippade det med en enda sak...


Nu har jag införskaffat mig en rejält stor reflexskärm också. Det kommer bli kanon nu i sommar med alla utomhusplåtningar. 120 cm lastolite trigrip med "sunfire/silver" -yta.



foto: www.aifo.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback