302 - Mattis tågluff till Skauneland

Någon frågade mig - hur har du tid och råd att åka bort så mycket nu? Faktum är att jag nog egentligen inte har varken tid eller råd, men jag insåg att man måste ta sig tid att göra saker man bara annars skjuter upp här och nu. Visst kostar det pengar och jag missar pengar när jag tar ledigt från jobbet, men i slutändan gör det att jag orkar jobba hårdare och effektivare. Jag prioriterar verkligen mina vänner som jag inte kan träffa så ofta, och då får det kosta vad det kosta vill. Därför bestämde jag mig för att ta 3 dagar ledigt denna vecka och for till Skåne.

I Helsingborg finns en av mina käraste vänner Cia och dit for jag i ondagsmorse. Vi har inte setts sen januari då hon åkte till Asien för att backpacka i 4 månader. Det konstigaste är att vår konversation inleds inte med något "ååh vad länge sen det var" utan om nåt skvaller och sen är allt som förut. Vi behöver inte låtsas utan vi är som vi är direkt och utan krussiduller, vi har knappt pratat på ett halvår så visst fanns det mycket att ta igen. Vi satt uppe till 3 på nätterna och kollade på idol, dåliga dokumentärer, läste massvis av bloggar med varsin laptop och kunde göra det vi ville utan ångest av att vara tråkiga. Det är vad jag kallar semester!

Hann träffa min kära vän Sofia över en kopp kaffe innan jag for vidare till Jönköping. Två tågbyten senare var jag framme i något som jag tyckte mer såg ut som Kroatien, och där mötte jag upp två riktigt fina killkompisar, Isak och Jacob. Vi bodde hos Jacob och hans familj. Vi åt hemmagjord pizza och diskuterade allt från musikteori till hasselbladare över ett glas vin och sedan gick vi vidare till Bongo, ett av Jönköpings få uteställen. Det var så kul att få se en ny stad, nya människor och deras gamla klasskompisar. Riktigt kul, kall och trevlig kväll.

Tack mina fina fina vänner för att ni ger mig ny energi att orka kämpa vidare uppe i Stockholm resten av hösten, och för er gästvänlighet när jag hajkat hos er :)



Kommentarer
Postat av: ellen (ellerenellen.blogg.se)

sista bilden är härlig :D



svar: jag tror också att det här kommer stärka oss som par, trots att det kan vara ovant att exempelvis sova ensam :) och som sagt så kommer det ju komma stunder då vi är tvungna att vara ifrån varandra, och då vill man ju inte att det ska bli några problem liksom. bäst att förbereda sig ;D



nej, det har jag faktiskt inte :) önskar att jag hade. jag är lite för feg för att planera in en resa till något ställe där jag aldrig varit. jag skulle så gärna vilja åka till gbg, men jag kommer liksom aldrig iväg :)

Postat av: ellen (ellerenellen.blogg.se)

svar: nej, det gör vi inte. men vi umgås i princip hela tiden :)



gbg verkar mycket fint! folk brukar reagera på att jag aldrig besök staden, hehe :) spårvagnar verkar dessutom väldigt mysigt! i min lilla stad har vi endast buss.



det skulle vara väldigt härligt, i och för sig :) en negativ egenskap jag har är att jag vill ha koll på allt och planera in i minsta detalj. så jag borde verkligen åka iväg på impuls och trotsa mig själv, hehe :)

vill du till något speciellt ställe? :)

2009-09-19 @ 20:32:07
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det var så kul å träffa dig!!



Jag håller med, dessa små avbrott behövs. Jag var ju på Gotland i helgen, med en kompis som jag anar att jag är lika tajt med som du å ciia. Det är så underbart, och sådana helger som ger ny energi! :D

2009-09-21 @ 20:14:00
URL: http://sofiaskoglund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback