268 - Brevik v.2

Så var man då hemma IGEN och denna gång känns det riktigt segt.. jag ska jobba hela helgen och jag vill bara vara kvar, vi håller ju på att planera hajk! Och jag bara åker mitti allt. Det är väldigt konstigt att hemma i stan när man alldeles nyss rånat kiosken på Brevik... En riktigt rolig dag har det vart som började kl 7 då vi drog ihop ett band och spelade metal/punk-versioner av lägerbålssånger. Jag spelade trummor med brännbollsracket som stockar - lycka!

De första 5 bilderna är tagna av konfirmationslärare Kerstin Evén





Igår hade vi piratdag som avslutades med sjöslag - och till höger är vi som sitter i rånarbilen på väg ner till markan..



Jag och Adrian i full fart med att råna markan..



Vi rånade "markan" och här är tjyvarna ifullgång med att måla flyktbil och förbereda sig för tillslaget...







Polisen kom för att ställa allt i ordning...



Det var kanske marabou-ligan som härjade igen? Barnen fick i uppgift att ta reda på vilken liga som rånade kiosken.





Konfkillarna som just ramlat i en enda stor hög efter att ha stått alla 10 på bildäcket..



Em uppgift var att räkna godis som Gustav hängt upp i trädet.. - med hjälp av en kikare.. i bakgrunden ser ni flyktbilen.



Sen kom det givetvis journalister.. Även jag var journalist - men jag fick inte fram några bra uppgifter, ungarna hävdade konstant att det var JAG som var rånare - inte skulle väl jag...?





Adrian var jagad av både polis och barn? Det är inte lätt att vara på flykt..





Min lilla Julia som jag hade på läger förra året blev huvudmisstänkt för att hon sa att hon gillade choklad, men släpptes sedan hon provat Adrians stora höga kängor som visst rånarna hade haft på sig....

Det hela var ett rånförsök genomfört av "Ahlgrens-ligan" som ville ha monopol o kiosken - därför rånade de alla maraboukakor för att stoppa marabou-ligan...Jag var alltså en lejd rånare. Så konstiga saker som kan hända på läger??



Jag har så fina barn!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill oxå va meee!!! Är det för sent att konfa sig? =p

2009-07-23 @ 21:27:14
Postat av: Johanna

Nu verkar alltid ha så himla kul! Avis! :)

Postat av: jocke

ni verkar ha det roligt där. jag känner att jag saknar att vara på läger när jag ser bilderna

2009-07-23 @ 22:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback