293 - HELG

Vilken intensiv vecka! Har inte kommit hem före 10 en enda dag. Har fotat konstant nu i flera dygn känns det som.. Om en timme åker jag upp till "Norrland" (nej jag vet att det kunde vart mycket värre) till Sarah i Bollnäs för att bara ta det lugnt och ha en skön helg. Ska bli riktigt skönt!

Det har bjudits på mycket tokigt idag. Jag skulle plåta min första kund med hasselbladaren var det tänkt.. Men jag vet inte vad jag gjorde, för när jag vevade tillbaka rullen tog det aldrig stopp.. Det satt ingen rulle i. PINSAMT! ...

TURSAMT! så hade jag fotat varje uppställning med digitalarn tills det blev bra.. Jag kände på mig att något skulle hända.

Mitti dopfotograferingen ringer en gammal dam på dörren och berättar för mig att hon inte kan hitta hem.
Vad ska man göra? Jag kunde ju inte bara lämna henne där på trappen så jag fick försöka hjälpa henne så gott jag kunde, men hon hade testat varenda nyckelhål på varje våning i hela trappuppgången men kunde inte hitta sin dörr. Hon hade kikat in genom brevlådorna för att se om hennes randiga matta låg där, men inte. Jag erbjöd henne att slå sig ner i ateljén tills jag fotat min kund och sedan skulle jag hjälpa henne hitta hem..

Det tog en timme för mig att bli klar, eftersom jag plåtade med dubbla kameror.. Så när jag var klar ville tanten gå, för vicevärden hade sprungit förbi dörren. Men dagens goda gärning har jag gjort, för hon var så tacksam mot mig för att jag ens hjälpt henne - bygggubbarna i huset hade bara kallat henne för jävla kärring....



Det är inte lätt att bli gammal, sa nallen som hamnade på hyllan..
Kommentarer
Postat av: Rolf

Du är inte den första som fotar med tomt magasin i bladeren :)

2009-09-12 @ 11:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback