150 - Fotograftips

Jag vill ge alla er som läser tips på andra grymma fotografer som är värda att besöka. Några är de som jag beundrat många år och hittat oerhört mycket inspiration från, andra är nyfunna fynd som jag respekterar enormt.

  • Hanna Björkstedt - vem har missat henne? För tre år sedan såg jag hennes bilder på fotosidan.se och föll pladask. Sen dess har jag följt hennes blogg och hemsida oavbrutet och förundrats och fascinerats. Ju mer man själv lär sig, desto mer kan man se detaljer i hennes bilder, och förstår att hon verkligen vet vad hon gör, och det slår det aldrig fel. Hon visar upp en oerhört professionell bild av sig själv, men samtidigt så ödmjuk och jordnära. Därför fortsätter jag stirra mig blind på hennes verk. Hon har dessutom tagit sig tid och besvara mina beundrarmail många ggr förr i tiden och det har betytt mycket för mig.
  • Andrea Belluso - Detta är också en fotograf jag hittade via fotosidan, och hans hemsida är en av mina mest välbesökta. Kan väl påstå att hans bilder gav mig viljan att skapa modefoton från början och det är så stilrent och klockrent! Han utnyttjar fart och rörelse på ett sätt som tilltalar mig enormt och gett mig mycket inspiration.
  • AuroraStudios - En dag fick jag en kommentar av denna tjej som skrev att jag tog mkt fina bilder. När jag sedan gick in på hennes blogg häpnade jag och blev så smickrad! Hon använder samma externa blixt som jag och får till ljuset så j*vla snyggt, och kan verkligen det där med efterarbete. Hon gav mig verkligen en knuff att börja lära mig och använda blixten utomhus. Hon har en fototävling på sin blogg där man kan vinna en plåtning! Ta dig en titt.
  • Nina  Holma - Hamnade på hennes blogg av en slump, och fastnade direkt. Hennes öga för modefoto är otroligt, och hennes blogg kryllar av otroliga bilder!
  • Björn Hadestam - En fotograf som jag hittat på modellbilder.se där han syns ofta. Så grym på friläggning och efterarbete att jag nästan dregglar när jag kollar på hans bilder.. Kolla själv!

Där var 5 tips. Fler kommer någon annan dag! Mycket nöje :)
Kommentarer
Postat av: Jennifer Nilsson

Hej! Jag har nu lagt ut alla tolkningsbilder av Vårens nya förälskelser, där b la din bild är med - kolla själv här: http://jennifni.blogg.se/2009/april/tolkningar-av-varens-nya-foralskelser.html#comment (Tack för att du var med, och var det gärna igen nästa gång)!

2009-04-26 @ 00:54:29
URL: http://jennifni.blogg.se/
Postat av: HDR-fotografen

Utläste det först som 150 fotograftips;)

2009-04-26 @ 09:46:35
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback