283 - Guds bud?

Jag fick kalla kårar när jag åkte hem från jobbet idag. Det var riktigt konstigt. Jag satt och kollade ner i golvet på tunnelbanevagnen när jag just klivit på. Helt slut efter en 8 timmars-dag. När jag reser upp blicken och får fokus är det första jag ser en klisterlapp uppsatt mellan stolen framför mig och fönstret. Helt ensam satt lappen där, utan nån logga i hörnet, ingen reklam, bara tre tomma ord. Men de talade rakt till mig och jag sneglade ner på min "frälsarkrans" jag fick som konfirmandledare och Gudspärlan var den första jag såg på min handled. Lite obehagligt - men kanske lite streetsmart av Gud. Ikväll har jag inte gjort någonting alls.



What if God was one of us? Just a slob like one of us? Just a stranger on the bus, tryin to make his way home..
Kommentarer
Postat av: Johanna

Så konstigt... Men antar att det e Guds vilja ;P

Postat av: Elin K

gillar din blogg :)

2009-08-29 @ 19:52:55
URL: http://elinkvarnstrm.blogg.se/
Postat av: Sofia Kvarnström

Sv: Tack detsamma :) Och du tar väldigt fina bilder.

2009-08-29 @ 23:27:48
URL: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback