285 - Life I love you, all is groovy

För varje dag som går känner jag mig mer bekväm här uppe. Min "lägenhet" har ju vart min trygga punkt sen jag satte foten genom dörren för två veckor sedan. Känns som jag bott här en livstid redan, men det är bara två veckor på tisdag.
Det känns oerhört skönt att ha sin krets av folk man gillar och som man kan träffa, i alla delar av stan. Jag jobbar på tre olika ställen vilket ger en skön mix av kunder, arbetsdagar och tempo.

Som det ser ut idag jobbar jag i en ateljé i Solna två dagar i veckan, i ateljén i Hägersten en dag i veckan, och i en helt annan studio mitt i city utmed drottninggatan de återstående dagarna. Sen får vi se hur det blir framöver.. Har många planer på vad jag vill göra såsmåningom. Jag känner att jag behöver mer tid för mitt eget företag också, inte bara jobba för andra. Och då behöver man tid. Än så länge är det verkligen skönt att få jobba på det här sättet.

I helgen har det vart en riktig bröllopshelg. Jag är rätt känslosam så jag tyckte det var helt underbart att få vara med vid ceremonierna. Igår var det några hundra meter på en äng från där jag bor, så det var nära och bra. Idag var vi ute vid Ulriksdals värdshus och det var hur fint som helst. Har lärt mig massor av att se hur chefen jobbar. Kom på mig själv i kyrkan att jag höll på att börja sjunga med i Sommarpsalm och när de bad Vår fader... Hoppsan.

Bilder från bröllopen får ni vänta med. De kommer inom en snar framtid.

Jag bjuder på en som jag blev helt kär i, en av gästerna som skuttade iväg i takt med folkmusikanternas nyckelharpsspelande och hans glada dotter.

För mig säger bilden bara en sak - livet.

Kommentarer
Postat av: kandie

åå vilken grym bild!

Postat av: Elin - Ett hus till oss

Den bilden var underbar tycker jag. Full av glädje :)

2009-08-31 @ 09:45:28
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: elsapelsa

åh! underbar bild!!

2009-08-31 @ 17:58:54
Postat av: elsapelsa

kan inte man få beställa den häri typ A5 format? den är ju så himla fin. =)

2009-09-08 @ 14:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback