72 - Hjälp mig!

Nytt år och nu ska det bli åka av! Jag ska försöka bygga en portfolio på 10 bilder men jag behöver verkligen hjälp med att hitta rätt. Jag är min egen värsta domare och kan aldrig känna mig 100 nöjd, även om jag vet vilka favoriter jag har. Tanken är att det är mode/porträttbilder som ska ingå i min portfolio, och då menar jag alltså utskrifter i en pärm. Jag behöver dig som tittar in här på min blogg och din åsikt och vill gärna att du skriver till mig och talar om vilken/vilka bilder som tilltalar dig mest och gärna varför. De jag väljer emellan just nu är följande:





Skriv gärna till mig och tala om vilken bild/bilder du tycker är de bästa och som bör vara med i min portfolio. Fler kommer antagligen så småningom med tanke på att fler sessioner är inbokade. Tack för hjälpen!!
Kommentarer
Postat av: Nikolaus

Dom jag gillar bäst är:

Nr 7: På Malin och Ninos

Nr 9: Bara Ninos

Nr 12: Bara Malin

Nr 15: Med tjejen och grafittin

och Nr 16: WWA på stolen

2009-01-05 @ 23:28:32
Postat av: Stina

Jag håller nog med Nikolaus, men min absoluta favoritbild är nog bild #2! Fjärde och femte bilden med flickan på stolen tillhör också mina favoriter.

Postat av: Stina

Och den sista bilden! Glömde nämna den.

2009-01-06 @ 15:16:42
URL: http://cliche.zxq.net
Postat av: Sarah

Dina bilder är otroligt fina men jag tycker att du ska undvika de foton då det inte finns någon space på sidorna och motivet liksom kläms. Sådär att toppen på huvudet försvinner som vi pratade om någon gång, och likaså försvinner lite av kropparna på de som sitter ytterst på bilden på WWA. Tänk på att få med allt liksom, det tror jag att du har allt att vinna på.

2009-01-07 @ 00:41:15
Postat av: Anonym

bild 5 är helt underbar

2009-01-07 @ 13:47:15
Postat av: Tove^^

jag gillar alla 3 bilder på hon tjejen som ser ut som en docka (på stolen) och den på tjejen längst ner till höger, den ser ut som om det är en målning, typ flickan med pärlörhänget...fin

2009-01-07 @ 14:44:14
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: emanuel

bild 14 är min favorit

2009-01-07 @ 16:33:33
Postat av: Karin

nr1, nr5, nr10 och nr11 är mina favoriter. Visar olika bitar av hur du jobbar som fotograf och de är proffsigt gjorda.

2009-01-08 @ 16:23:41
Postat av: fanny

den bilder som jag tycker är helt otroliga är bild 8 och 11...jag vet inte vad där är med dem, jag tappar andan när man ser dem. det är en sån oerhörd fart i bilderna, men på samma sätt väldigt...( nej jag ska nog inte försöka förklara varför jag gillar dem...haha är alldeles för dålig på att sätta ord på mina tankar och känslor!:P)

Helt enkelt 8 och 11.

2009-01-08 @ 20:08:52
URL: http://fannyod.blogg.se/
Postat av: ciia

okej. jag är sjuk så jag har inte massor av energo för att utveckla allting. men jag ska göra vad jag kan.



av bilderna från 'stjärnhimmel'gillar jag bäst den fjärde uppifrån. den visar iofs minst av både utsmyckning och allt annat. men ljuset är riktigt snyggt och bilden är väldigt väldigt vacker. den fångar något som jag inte ser i de andra bilderna på samma sätt.



båda bilderna av dockan när hon sitter på stolen.



nr 9, 10, 11 & 12 sitter också som en smäck.

vet inte om jag kanske hellre vill se nr. 9 i gråskala och med litelite mer kontrast.



det här är mina favoriter som jag verkligen tror på. jag vet hur du känner dig. men försök inte att tänka så mycket på vad andra människor ska tänka & tycka. ta de som du är mest nöjd med och som du känner verkligen visar vad du kan. bilder som gjort dig stolt där du tänkt 'fan, jag är ändå rätt bra ändå'. för om det är viktiga bilder för dig, är det uppenbarligen spåret du bör följa. för det är dina feel-good-bilder :)



du hör själv. jag är sjuk. jag har svårt för röda trådar. men följ magkänslan. eller mina råd :D



kärlek.

2009-01-08 @ 21:23:16
Postat av: BättanBäst

Dockbilderna och när don dansaren är nere i split!

2009-01-13 @ 13:50:36
URL: http://raggasex.blogg.se/
Postat av: Sofie

3, 8 och 10 är helt klart mina favoriter! Är dessutom ärad att min nuna får vara med bland dina favoriter!



Anyway, porträttfoton är skitbra att ha med, och den på hon docktjejen tar tag i en direkt = skitbra.

Ninos rör sig sjukt bra och den bilden med rött (10) är rolig och spelar samtidigt med andra tankar. Varför har han kjol på sig? Varför bryr sig folk om att han har kjol på sig? Varför gör han grimaser? Det är bra med sånna frågor.

2009-01-13 @ 18:08:55
URL: http://vinyl.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Och sist men inte minst: Du är så jävla lovande Matilda, oroa dig inte över det här. Sätt in de som talar till dig mest så kommer allt gå skitbra.

2009-01-13 @ 18:09:51
URL: http://vinyl.webblogg.se/
Postat av: Athina

1,3,5,7,9,10,15. Absoluta favoriter, blev ganska många men du är ju så duktig!!!

2009-01-13 @ 22:56:56
URL: http://nogg.se/Hellenica
Postat av: Ninos

2 4 5 Är helt klart givna! Sjukt fina bilder

7 9 10 11 Av dans bilderna är mina favoriter, av dem du valt ut.

15 16 18 Är också helt sjukt snygga.

Tror det blir ett bra portfolio!

Ang. fotograferingen så är det helt okej, bara för oss att bestämma när :)

Kram Ninos

2009-01-17 @ 17:38:36
URL: http://farbrorninos.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag vet inte om du är klar men jag tycker defenitivt bilden med Malins splitt och den som är först av Ninos och Malin bilderna i det här inlägget . :)

2009-01-23 @ 10:20:14
URL: http://stylelikeaclown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback