98 - Fotoskolor

Nu har jag äntligen fått iväg min beställning av bilder hos Crimson.se  och nu är det inte långt kvar tills ansökningarna ska vara inne. Börjar få lite småpanik. Känner ändå att jag fått ihop hyggligt bra bilder på så kort tid och gjort det effektivt.
Temat på bilderna skulle vara Porträtt och Bostad. Bilderna jag valt på varje tema kommer här:

Tema Porträtt:
När jag funderade på hur jag skulle gestalta temat Porträtt kom jag fram till
att jag ville fota en ung mamma eller pappas vardag, för att låta bilderna
genomsyra en atmosfär av hopp och glädje, och att ålder inte spelar någon
roll så länge kärleken till sina barn finns där.
Har jag lyckats porträttera Becka med dessa 3 bilder?






Tema Bostad:
Det tog längre tid för mig att klura ut hur jag skulle gestalta bostad,
det finns så många olika sätt att se på ett hem och en bostad.
Jag frågade mig själv hur ordet kan uppfattas.
Idén ploppade fram och jag bestämde mig för att
fotografera äldre människor i sina hem, för att slå ett slag
för hur stark relationen till sin bostad kan bli i äldre dagar,
och förhoppningsvis ger det en tankeställare till
hur våra äldreboenden och vårdhem ser ut idag.








Kommentarer
Postat av: Rebecca

det lilla röda huset , kan vara det sötaste jag sätt på mycket mycket längre.

Odh du har verkligen talang med kameran!

önskar dig massa lycka till !

Postat av: Ann

Haha gud vilka underbara barnbilder du har i din blogg :D

2009-03-29 @ 16:33:47
URL: http://kykyri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback