99 - Bra tips

Jag vill ge alla fotointresserade som läser min blogg ett superbra tips. För något år sedan hittade jag en helt fantastisk bok hemma hos min pojkvän. Hans mamma hade just köpt den men jag lånade den lite för länge, så jag blev tvungen att köpa en själv. Det slutade med att jag köpte del två av bokserien också.
Scott Kelbys bok ""Digital fotografi"".
Det är en bok med alla tips kring fotografering du kan tänka dig. Allt om allt helt enkelt. Han tar upp olika grenar av foto, tekniktips, kompositioner, inställningar och inspiration på bilder. Han skriver om allt från resebilder, bröllop, enkla porträtt och studioutrustning till hur man gör sin blixt trådlös, vad en reflexskärm är bra för och billiga/dyrare produkter för olika kameramodeller. Han skriver på ett lättsamt sätt, precis som han själv säger, som om ni vore fotokompisar ute på ett uppdrag. Jag har lärt mig så mycket av de här böckerna och går ofta tillbaka till dem när jag blir nervös inför ett uppdrag. Inför mitt första bröllop var böckerna ovärderliga. Allt man ska tänka på att ta med och planera finns där. Ofta har jag haft böckerna i kameraväskan som en guide.

Lusläs böckerna och lägg saker på minnet. Båda böckerna finns att köpa på
japanphoto för 399:-


Kan även passa på att tipsa om hans gudie till photoshop. Allt du vill veta om alla verktyg, varje effekt och retusch har sitt eget kapitel.
Kommentarer
Postat av: Alexandra

så lite så!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback