303 - Objektiv till salu

Jag säljer nu mitt första teleobjektiv som var nyinköpt för 2 år sedan. Det är i gott skick och sparsamt använt.
I nyskick kostar objektivet runt 1000-lappen. Kan tänka mig att gå ned till hälften av detta, alltså ca 500:- ..
Bud någon?
SÅLT!


Tamron 55-200/4,0-5,6 DI II for canon

Objetkivet är lämpligt för dig som just köpt din första kamera och kanske inte har något mer objektiv än det som följde med kameran, och som vill prova att leka med skärpedjup, då brännvidden ger riktigt sköna skärpedjup på 200mm. Lämpligt för porträtt och macro.

Lite exempelbilder som jag tagit med detta objektiv:









Kommentarer
Postat av: ellen (ellerenellen.blogg.se)

svar: pojkvännen är väldigt spontan och han har en sådan härlig syn på allting. lite så vill jag också ha det. problemet ligger väl egentligen i att jag har svårt att släppa greppet :)



det kan vara skönt att bara vara hemma och ta det lugnt när man varit ute och åkt :) jag skulle också vilja upp i landet! inte just nu dock, men jag skulle vilja fotografera lite där uppe, och även nere i skåne :)



men åh, vilken häftig grej! hur går det till? alltså, ansöker man om något sådant, eller drar man bara iväg? :D pojkvännen och jag är lite sugna på att i framtiden åka till någon fattig by och hjälpa till där. leva med dom och se hur det egentligen är, liksom :) tror man skulle få en klarare syn på allt efter att man gjort något sådant.

Postat av: Sarah

Cool blogg! :) Puss

2009-09-19 @ 21:34:25
URL: http://zsarahs.blogg.se/
Postat av: dani

varför säljer du det?:O

fin blogg! :)

2009-09-19 @ 21:44:34
URL: http://danielaz.blogg.se/
Postat av: Efraim

Jag är sugen! =P

2009-09-19 @ 21:48:44
Postat av: Dintotto^^

jag är nog också lite sugen, ska höra med farsan om han har nått på lut annars kanske, 500 låter väl bra antar jag. hör av mig när jag snackat med han:)

2009-09-20 @ 14:18:33
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: Dintotto^^

måste jag slåss med "Efraim" om jag nu vill ha det, pappa har okejat^^ har "letat" länge men inte orkar leta riktigt "på riktigt" oh nu när detta dök upp betalar jag gärna 500 kr om nu det var förslaget (vill ju som fattig student ha det på billigt som möjligt, men halv mot vad det kostar vanligen på marknaden är väll totaly fair så...?) redo att köpa om du säger ok!

2009-09-20 @ 21:24:51
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: Dintotto^^

ok, 600.

2009-09-21 @ 07:26:16
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: Tove

jobbig kille asså...antar att jag skulle kunna gå upp till 700, men det känns ju, meddelar lite senare..månste tänka på det...

2009-09-21 @ 13:02:11
Postat av: Dintotto^^

min päron tycker det är för mkt pengar, spec. när det är begagnat...

hur "bra skick" är det i?

ev. tror du han går över 700?

f**N vad surt, ville ju verkligen ha det.

2009-09-21 @ 16:11:35
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: Dintotto^^

asså klart jag vill ha det så billigt som möjligt, men å andra sidan vill jag ha det så...

asså vill inte han gå över 650 klart att jag skulle villja lägga mig på 655..men det känns lite väl...

men jag menar om du inte vill gå över 700 och jag säger 700 så får jag väl det (?) så jag säger väl 700 då.

(om du inte vill vara snäll och kolla exakt hur högt han är beredd att gå) men om han också säger 700 var jag före han iaf. och då är det ju mitt^^

tror på dig när du säger att de tär i gott skick, du är ju proffs så jag menar hur lilla tilltuffsat kan det vara, äger du att 700 är ok, så säger jag att 700 är ok, men skulle ju vara snällt om du frågar hur högt han vill gå. finns det nån försäkring eller har den gått ut, det är ju det, nytt får man ju försäkring till så...men hör av dig om vad han säger.

2009-09-21 @ 18:21:25
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: Dintotto^^

egentligen borde det ju ha att göra med den som vill ha den mest, är mest förtjänt av det..ellerhur, inte den som har mest pengar..känns jätteelakt att pressa priset och han sa ju innan mig att han vill ha det,

känner du han? kolla hur hemskt gärna han vill ha det, inte för att jag inte vill ha det bara undrar,

guud vad blödig jag känner mig.

det är mamma som påverkar mig...kommer hem och säger att "det är fel av mig att pressa priset, han vill ju också ha den och att det fortfarande är för mkt pengar"...



men kolla fortfarande hur mkt han vill ge.

(precis som du skrev har jag ju bara det objektiv som följder med, så om han är mer erfaren av foto kanske han har några fler, då känns det mer ok för mig att köpa ditt^^, man har ju som sagt letat efter ett, så kommer ju förr eller senare köpa ett, vara trevligare med förr än senare. )

2009-09-21 @ 20:20:03
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: Dintotto^^

du anar inte hur typ glad jag just är...säger han 800 drar jag mig defenetivt ur..^^

skönt slipper bry mig om att välja...

hata det, men jo jag ska leta vidare till vidare lånar jag mammas kamera med passande objektiv...

tack så mkt, hoppas han trivs med det^^



Asså egentligen behöver han inte gå upp så mkt, aja det får ni snacka om, vill han betala 800 är det ju bara bra för dig, men annars behöver han ju bara lägga sig strax över 700..typ 750..för där hade jag sagt superstopp...vill inte få han att betala massa bara för att jag har svårt att bestämma mig...



tack iaf.



säg till om du har nåt annat på lut (är väl mer avencerade objektiv då..och detdär var rätt perfekt för mina enkla ändamål, men ska leta lite )

2009-09-21 @ 22:05:52
URL: http://dintotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback